fbpx

L'Agenda

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

El butlletí

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre tota l'actualitat de Canyelles al teu correu electrònic.

Si us plau, activeu el javascript per enviar aquest formulari

Canyelles se suma al Pacte Penedès Marítim per exigir solucions al preu dels peatges i al greuge en infraestructures i mobilitat

2019 01 alcaldessacanyellesL’alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet, assegura que “s’ha d’anar més enllà, amb fermesa” per acabar amb el càstig que el peatge representa per a tots els ciutadans del territori

Canyelles se suma al Pacte del Penedès Marítim per exigir solucions al greuge que suposen per al territori els preus dels peatges de l’autopista C-32 i les deficiències en infraestructures i mobilitat. L’acord l’han promogut els consells comarcals del Garraf i del Baix Penedès i està previst que es formalitzi la setmana que ve.

Aquest peatge és un càstig que rep cada una de les persones del territori que s’ha de traslladar diàriament per motius professionals o d’estudi a Barcelona o rodalia. S’ha d’anar més enllà amb fermesa, assegura l’alcaldessa de Canyelles Rosa Huguet, que afegeix que s’ha d’acabar aquest peatge, que perjudica tots els ciutadans, i tots els sectors econòmics: comerciants, hotelers, empresaris...

El Pacte Penedès Marítim posa de manifest aquest “greuge” que pateixen les dues comarques respecte de l’àrea metropolitana pel que fa a infraestructures i mobilitat. Un dels objectius centrals d’aquest acord és treballar per reduir aquest greuge especialment pel que fa al preu del peatge de l’autopista C-32, un dels més cars de Catalunya, que amb el darrer augment d’aquest gener el trajecte d’anada i tornada entre El Vendrell i Barcelona costa 22,14 euros, i que només disposa de bonificacions generalistes. El territori té possibilitats econòmiques, i una posició excel•lent per a les comunicacions, però aquestes es veuen mancades pel cost que suposa aquest peatge, que frena l’arribada de noves iniciatives empresarials, lamenta Rosa Huguet.

Precisamernt, un estudi presentat el setembre passat, demanat pel Consell d'Alcaldies del Garraf i fet amb el suport de la Diputació de Barcelona, aporta dades sobre els efectes dels peatges de la C-32 a les economies del territori i del greuge que aquests suposen.

Els objectius del Pacte també impliquen reduir el trànsit a la carretera C-31, que per a la Generalitat és considerada tram urbà, desviant-lo per la C-32. I un altre punt bàsic de negociació és la bonificació total de la C-32 al pas per les dues comarques, tal com es fa en altres punts de Catalunya com la ronda de Girona o l’AP-7.