Queden ...
per la 16a Fira de Santa Llúcia

L'Agenda

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

El butlletí

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre tota l'actualitat de Canyelles al teu correu electrònic.

Canyelles amplia el Servei de Teleassistència en una nova acció en l'àmbit social en benefici de les persones més vulnerables

Fotografia Josep Cano. Diba.L’Ajuntament de Canyelles segueix amb les seves accions emmarcades en l’àmbit social en benefici de les persones més i aquest 2018 ha tornat a ampliar el Servei de Teleassistència Domiciliària per poder-lo fer arribar a tothom que el necessita. La Diputació de Barcelona ha concedit aquesta ampliació del nombre de beneficiaris sol•licitada per l’Ajuntament de Canyelles, fins a una setantena, per poder atendre les necessitats reals i cada vegada més grans d’un municipi com Canyelles amb unes característiques molt específiques. Té un terme municipal molt ampli i dispers, amb la major part de la població disgregada en onze urbanitzacions, on les dificultats de mobilitat són una de les grans problemàtiques. Hi ha moltes persones que, a més, viuen soles i que pateixen problemes de salut o mobilitat. I d’altres que, tot i viure acompanyades, també poden tenir dificultats. És per aquestes persones que es va posar en marxa el Servei de Teleassistència, que té l’objectiu de donar seguretat, tranquil•litat i acompanyament. Un any més, hem aconseguit ampliar la quantitat de persones que es poden beneficiar d’aquest servei al municipi, assegura l’alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet. És una nova acció en benefici de l’àmbit social i de les persones més vulnerables del municipi que requereixen d’aquesta atenció i d’aquest servei de teleassistència al municipi.

Servei sense cost per a l’usuari que reuneixi els requisits establerts

L’Ajuntament de Canyelles ofereix aquest Servei de Teleassistència, amb el suport de la Diputació de Barcelona. El cost del servei el sufraguen les dues administracions i l’Ajuntament de Canyelles, a més,  assumeix la part que han d’assumir els usuaris del municipi, ja que l’atenció individualitzada a les persones, i, especialment a la gent gran, és una de les prioritats de l’equip de govern local, que treballa intensament per garantir el seu benestar, seguretat, qualitat de vida i salut. Amb aquest objectiu l’Ajuntament de Canyelles està fent l’esforç d’assumir el cost econòmic que té aquest servei i bonifica el servei per als usuaris empadronats al municipi i que compleixen amb els requisits establerts per poder accedir-hi.

Per poder optar al Servei de Teleassistència Domiciliària la persona interessada o bé els seus familiars han d’adreçar-se als Serveis Socials de l’Ajuntament, qui són els responsables d’informar sobre les prestacions del servei i de valorar la idoneïtat del perfil d’acord amb els requisits establerts.

Com accedir al servei

La Teleassistència és un servei universal però són destinatàries principals les persones grans i/o amb manca d’autonomia personal, que viuen soles permanentment o durant gran part del dia, o bé que viuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat o fragilitat. El servei s’adreça a la població en general, però principalment es prioritzen persones amb les següents característiques:

• Ser major de 80 anys
• Patir malalties cròniques.
• Viure sol i/o tenir manca de xarxa social i/o familiar.
• Tenir dificultats de mobilitat i/o risc de patir caigudes freqüents

Per poder accedir al Servei de Teleassistència Domiciliària o rebre més informació cal adreçar-se a l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament de Canyelles, bé presencialment, en hores d’atenció al públic del Consistori, o bé a través del telèfon 93 897 30 11.

Trobareu més informació sobre el Servei de Teleassistència aquí.