Queden ...
per la 15a Fira de Santa Llúcia

L'Agenda

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

El butlletí

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre tota l'actualitat de Canyelles al teu correu electrònic.

La Diputació de Barcelona suma recursos per acompanyar la ciutadania en les seves reclamacions per les clàusules terra

2017 03 16 ClausulesTerraLa Diputació de Barcelona ha sumat recursos extraordinaris per atendre directament la ciutadania en la defensa dels seus drets respecte a les clàusules terra de les hipoteques. En el marc de la celebració, del Dia Mundial del Consumidor, la Diputació, en col·laboració amb l’Ajuntament de Canyelles, ha portat a aquest municipi una Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) per atendre les persones que han volgut adreçar a un tècnic de consum les seves consultes i reclamacions.

La diputada de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona, Laura Martínez, ha destacat que des de la Diputació «hem aglutinat esforços per atendre amb immediatesa una problemàtica molt concreta, que cal resoldre en un període curt de temps, i que afecta una part important de la ciutadania». I ha afegit que «la corporació dóna suport a tots els municipis en la defensa dels drets dels consumidors, tant als que tenen oficina de consum, com als 224 que no en tenen, on les UMIC porten l’oficina de manera itinerant».

Per la seva banda, l’alcaldessa de Canyelles, també presidenta de la Comissió de Comerç i Consum de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Rosa Huguet, ha valorat «l’impuls de la Diputació en aquest àmbit, el de consum, tan proper a la ciutadania, gràcies al qual un poble com Canyelles pot celebrar avui el Dia del Consumidor, sabent que compta amb aquest servei d’assessorament».

La Diputació aporta cada any 1,5 MEUR per al manteniment ordinari dels Serveis Públics de Consum. Aquest pressupost s’ha incrementat aquests mesos amb més de mig milió d’euros destinats a assessorar les persones afectades sobre com fer les reclamacions als bancs i acompanyar-les en tot el procés. Entre altres accions, s’ha creat una pàgina web amb informació útil per als consumidors, que inclou un formulari de reclamació.

Destaca el fet que la Diputació signarà properament un conveni de col·laboració amb els Col·legis d’Advocats de la demarcació de Barcelona per a l’assessorament específic i personalitzat a la ciutadania. Aquesta atenció es farà en les dependències municipals d’aquells ajuntaments que tenen constituït un servei públic de consum. En aquells municipis que, per les seves dimensions poblacionals, no disposen d’un servei propi de protecció deles persones consumidores, l’atenció és realitzarà en el Consell Comarcal o en la seu del Col·legi professional més proper al seu domicili.

La corporació ha realitzat formació específica, de manera intensiva, als tècnics dels Serveis Públics de Consum (77 de municipals i 7 de comarcals) i ha contractat les associacions de consumidors més representatives per fer 150 xerrades arreu del territori. En els 224 municipis que no compten amb servei propi de consum, el suport i l’atenció directa a la ciutadania es du a terme a través de les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC). També es facilita una bústia del consumidor, des de la qual la Diputació ofereix un servei telemàtic d’atenció de consultes.

Consum de la Diputació ha creat una pàgina web, que conté consells als afectats, informació sobre les principals entitats bancàries que han publicat un protocol específic, adreces de contacte de les Associacions de Consumidors més representatives a Catalunya, un formulari de reclamació i l’agenda d’accions informatives al territori.